31/5-2013

fredag 31 maj 2013

Fästinghalsbandet är veck... Stackars stackars lilla Brumma som hade oturen att få hemska biverkningar av det. Hon fick rejäla kramper i alla ben och röck i nästan två dygn.
    Hur som helst så har jag fått ett glädjande besked från jobbet att de gärna vill se mig som medarbetare hos dem så på måndag börjar jag jobba mitt första riktiga pass, spännande!!
För övrigt har vi varit och hälsat på min farmor och farfar, farfar fyllde nämligen 70år så vi gav honom ett jätte fint vårkörsbärsträd som han planterade, hoppas det tar sig nu. Sen har vi hälsat på pappa i nya huset, det var ett jätte fint hus, skulle allt kunna tänka mig att flytta in :) Synd att han bor så långt bort. Vi fick en massa plats till oss och barnen, skönt och ha lite yta att röra sig på med våra små vildingar. Vi hjälpte honom med att ränsa lite rabatter och hade en jätte trevlig grillkväll med honom och Anders. Jag fick även bidrag som flera samlat till till körkortet i födelsedagspresent så nu jäklar måste jag skärpa mig och ta tag i det, man blir så bekväm när Mattias redan har körkort, men ska jag nu börja jobba i Uppsala måste jag nästan fixa körkortet för jag kommer ALDRIG pendla med bussen 3-4 timmar varje dag en längre tid. Tror jag spar minst 2timmar på och åka bil istället för buss och de är värdefulla timmar för mig när det gäller barnen och Mattias. Första kursen går jag imorgon :) 
   Vi har även hämtat vår lilla mopsflicka. Ett underbart sött MONSTER ;) Hon biter på allt och man måste verkligen vakta varje sekund av hennes vakna tid men de är det värt när hon är så söt.. 
   Nu hoppas vi att vi lyckas träna henne inför kommande utställningar och att hon håller i både kropp och psyke :) Hon är underbar i vilket fall och för oss kommer hon vara den finaste :) 
   
MINA FINASTE!! ("v")




Farfars trädplantering ("v")






Älskade lilla Brummis ("v")



Välkommen hem lilla Mops ("v")
























0 kommentarer:

Skicka en kommentar