4/6-2013

tisdag 4 juni 2013

Gaaah, hinner knappt komma hem från jobbet så är det dags och lägga sig och upp tidigt dagen där på. Det är verkligen världens chans för mig och det är något jag velat sen barnaår men det känns allt vemodigt att inte få rå om mina små hjärtan. Jag vet att det kommer bli bättre den dagen då jag får körkort men å andra sidan känns det så långt borta just nu. Tänker på lilla Sagisen, det känns som jag sviker henne och jag vill inget hellre än att få ha henne i min famn snuttandes hela dagarna, och stackars Tias är så rädd att han inte hinner med allt som skall göras, tror jag måste släppa lite på kontrollen men det är svårt. På jobbet är det i alla fall skit roligt, det enda negativa är att jag är så van att klara mig själv så det blir lite småjobbigt och vara beroende av de andra som jobbar som ska försöka lära upp mig, känns lite som jag mer tar deras tid än är en tillgång men å andra sidan kanske man inte ska vara en tillgång när man bara är en "skugga över axeln" just nu. Har i alla fall fått höra att det nog bara är jag som tänker så de andra tycker allt går jätte bra så jag får lite på det. 
   Här hemma leker livet som vanligt, vovvarna har blivit bästa kompisar vilket är jätte roligt, ska försöka få in en rutin med träning med de bara så den inte blir eftersatt nu med nytt jobb och ändrade vardagsrutiner för oss. Wilmis är verkligen vår stora tjej, hon börjar intressera sig alltmer för sånt som "stora barn gör och får göra", som att klippa och skriva. Maya är mer vild än tam som vanligt, hon roffade åt sig Sagas kvällsmål häromdagen och skulle bara smaka enligt Wilma MEN drog i sig allt som var kvar, det var bara det att det var en flaska bröstmjölk men det gillades nog bevisligen. Saga är så rund och gó, världens góaste och snällaste lilla tjej med världens finaste lilla leénde. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar