21/5-2013

tisdag 21 maj 2013

Fy vad vi lagt oss sent varenda kväll nu i säkert över en veckas tid, mellan 23.00 och 00.30 och ändå har man varit uppe med tuppen, dags och ändra på det för fy vad trött man känner sig hela tiden. Idag har lilla Brumma fått ett fästinghalsband och än mår hon bra av det så det lär få sitta på de närmsta 5-6 månaderna nu då och så hoppas vi att hon slipper alla fästingar och myggor. 
   Lilla Saga och jag har varit som klisterlappar sen hon kom men nu ska jag vara ifrån henne hela dagen i morgon för första gången. Känns inte bra alls och jag har både huvudvärk och illamåendekänning. Amningen har gått så himla bra så jag har inte tänkt på att hon faktiskt börjar bli ett par månader nu. Men nu när faktum är här så har jag senaste veckan börjat införa lite puréer och gröt vilket faktiskt har gått över förväntan, men amningen är som sagt huvudfödan ännu, tur vi har ett 15-tal liter urpumpad mjölk i frysen. Har även "skolat in" Mattias hur han ska bete sig i olika situationer och hur han ska tolka och tänka, hönsmamman nummer ett. Det är inte det att jag inte litar på honom, vill bara att det ska gå bra med barnen nu när jag inte är hemma i morgon ;). Jaha bortsett från hönsmamma tänket så ska jag faktiskt "provjobba" i morgon på Universitetsdjursjukhuset, ska bli så himla spännande och det är något som jag verkligen skulle kunna tänka mig och som jag velat jobba med sen jag var liten. Jag är så himla nervös, men tror det sitter mycket i hur det skall gå med lilla Sagis, hoppas jag kan koppla bort lite av tankarna och koncentrera mig. 
  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar